Jednání na Spořilově
Dne 23.8.2011 se sešli v KC Spořilov představitelé Magistrátu a MČ Praha 4 s obyvateli Spořilova. Na tomto setkání oficiálně oznámili, že se těžká kamionová doprava vrátí v noci na Jižní spojku a to v době od 22 do 6 hodin. Kamiony pojedou směrem k Barrandovskému mostu, pak zatočí na Strakonickou a u Zbraslavi najedou na Pražský okruh.Cílem opatření je odstranit hluk z kamionů na Spořilovské ulici v nočních hodinách.
Primátor B. Svoboda (ODS) toto řešení uvedl jako nejlepší z nejhorších a zároveň řešení nejlevnější. Alternativní řešení, které prosazuje Praha 4 – tj.vedení kamionu jen na Kačerov a pak rampou na D1 a ven z Prahy, naráží na nutnost zvýšit nosnost mostu přes Jižní spojku tak aby unesl i kamiony (cca 23mil. Kč). Primátor nechce tyto peníze dle vlastních slov uvolnit do doby, než bude přesvědčen o přínosu této varianty. Třetí varianta, která pro obyvatele Spořilova znamená největší ochranu před hlukem i prachem, je zakrytí Spořilovské ulice průhledným tubusem tak aby byla odstíněn hluk z kamionů jezdících i nadále směrem k lanovému mostu a přes den i směrem k Pražskému okruhu. Toto řešení vcelku úspěšně použité v Hradci Králové navrhuje Strana Zelených. Město však na této variantě s odkazem na nedostatek financí přerušilo práce.
S ohledem na zablokování výstavby východní části pražského okruhu u Běchovic (Stavba 511) bude toto řešení platit min. 9 let , pracovně do roku 2020.