Unikátní řešení umožnilo odklon kamionů na Kačerov
V září 2013 stáli náměstek primátora pro dopravu Jiří Nouza (TOP9) a ředitel TSK Ladislav Pivec před těžkým rozhodnutím. Propočty ukazovaly, že křížení pod novým mostem u Kačerova nebude kapacitně zvládat množství vozidel pohybujících se na Jižní spojce a sjíždějících z Magistrály a ze Spořilova. Atypické a poměrně inteligentní řešení, které nakonec zvolili, se ukázalo jako správné. Dopravní značky upravující povinné rozestupy kamionům zafungovaly. Kdo dnes jezdí po Jižní spojce ví, že se provoz pod Magistrálou sice zpomalí, ale je naprosto plynulý a v pohodě.
Splnil se tak sen obyvatel centrální části Spořilova, kteří od roku 2011 požadovali odvedení tranzitní dopravy směr okruh ze Spořilovské ulice. Zároveň se také ale splnilo i přání obyvatel Braníka, Hodkoviček, Krče a Chuchle. Těm vadilo, že Magistrát v září 2011 opětovně povolil jízdy kamionům přes Barrandovský most. Byť jen v noci. Jak se záhy ukázalo, byla to jen další nic neřešící zátěž k 50ti tisícům aut která na Jižní spojce v Braníku přibyla po otevření okruhu v roce 2010.
Kdo zůstal na štítě jsou obyvatelé západní části Spořilova. Lokality, kterou svírá Jižní spojka a Magistrála. Bratru 200.000 aut každý den + nově kamiony ze Spořilovské. Lokalita, kde stavaři „zapomněli“ před třiceti lety dostavět protihlukové valy a zdi. Podle náměstka Nouzy jsou dvě řešení na kterých se nyní intenzivně pracuje. Vybudování protihlukových valů a zdí má TSK naplánováno na jaro 2014. Druhým řešením (a finálním) je odklon tranzitní dopravy na okruh u Běchovic. Dostavba okruhu by také odstranila zbývající hlukovou zátěž spořilovského sídliště, kde stále zůstává tranzitní doprava směr D11.
Když se podařilo vyřešit kačerovské křížení, když se podařilo sehnat prostředky a opravit kačerovský most, když se nyní daří stavět nové protihlukové stěny u Záběhlic a severního Spořilova, podaří se týmu kolem náměstka Nouzy a lidem ve vedení Ministerstva dopravy a ŘSD dotáhnout i stavbu 511 u Běchovic?